SATO-KODIT VASTAAVAT ASUMISTOIVEISIIN

Kaupungistuminen lisää kysyntää palveluille ja luo uusia työpaikkoja. Työvoiman liikkuvuuden turvaaminen ja kasvava maahanmuutto edellyttävät monipuolista ja riittävää, erilaisia tarpeita palvelevaa asuntotarjontaa. SATO vastaa 25 000 asunnollaan kaupunkilaisten monipuolisiin asumistoiveisiin, mikä tukee sekä yksilöiden että yhteiskunnan hyvinvointia. Tahtotilamme on kehittää uusia asumisen konsepteja muuttuviin tarpeisiin.

Sijainnilla on myös keskeinen merkitys asuntojen arvon kehitykselle ja siksi olemme keskittäneet asunto-omaisuutemme asuntokokoluokkiin ja alueille, joilla asuntokysyntä pitkällä tähtäimellä kasvaa. SATO-kodit ovat julkisten liikenneyhteyksien varrella ja lähellä palveluja, mikä omalta osaltaan hillitsee toiminnastamme syntyvää hiilijalanjälkeä.

SATO VuokraKodit

SATO VuokraKodit on ratkaisu niille, jotka haluavat pitkäaikaisen kodin luotettavalta vuokranantajalta. Asunnoista saatava vuokratuotto ja asuntojen arvon kehitys ovat pohjana liiketoimintamme kannattavuudelle.

Suomen suurimmissa kaupungeissa yhden ja kahden hengen talouksien osuus on noin 70-80 prosenttia. Viime vuosien aikana asumiskustannusten osuus tuloista on noussut, mikä on entistä vahvemmin suunnannut kysyntää pienikokoisiin asuntoihin. Asumisessa arvostetaan väljyyden sijaan mm. pohjaratkaisun toimivuutta, parveketta ja pintamateriaaleja. SATO VuokraKodeista 70 prosenttia on yksiöitä ja kaksioita.

SATO VuokraKotien keskipinta-ala 56 m².

Asuntomme ovat asiakkaittemme koteja, joissa haluamme heidän viihtyvän. Pidämme huolta talojen sekä pihojen kunnosta ja siisteydestä. Säännöllisillä kodin huoltokäynneillä tarkastamme asunnon huoltotarpeet ja isännöitsijä koordinoi talossa tapahtuvaa korjaustoimintaa. Asukkaillamme on mahdollisuus myös kunnostaa itse kotiaan SATOn tarjoamalla Omatoimiremonttisetillä, joka sisältää pintaremonttia varten valinnaisia materiaaleja ja työvälineitä.

Vuokraan sisältyy nopea laajakaistayhteys.

SATO VuokraKoti 2016                        2015
Kohteiden lkm       742 712
Asuntojen lkm yhteensä 25 344 23 551
Vuokra-asunnot 24 605 22 461
Osaomistusasunnot 739 1 090
Asuntojen pinta-ala, m² 1 408 407 1 334 595
Asuntojen keskikoko, m² 55,6 56,7
Asuntojen käypä arvo, milj. € 3 383,2 2 752,9
Asuntojen nettovuokratuotto, milj. € 166,2 151,8
Kasvu kertomusvuonna, % 9,5 2,4
Asuntojen nettovuokratuotto, % 5,6 6,0

SATO HotelliKodit

Globaaleissa työyhteisöissä yhteiset projektit luovat tarpeita henkilöstön tilapäisille siirroille maasta toiseen ja tarpeen ratkaista asuminen projektin ajaksi. Elämäntilanteen muutoksissa väliaikaisen asumisen järjestäminen voi myös tuottaa huolta. SATO HotelliKodissa voi asua kodikkaasti kalustetussa asunnossa, johon sisältyy mm. täysin varusteltu keittiö ja nykyaikaiset elektroniikkalaitteet. Palvelumme sisältää liinavaatteet ja siivouksen sekä langattoman internetyhteyden.

Meillä on kaksi hotellikotia Helsingissä ja yksi Espoossa. Tavoitteena on edelleen kasvattaa kohteiden määrää.

179 SATO HotelliKoti -asuntoa pääkaupunkiseudulla.

SATO HotelliKoti 2016                     2015
Kohteiden lkm 3 3