asumisen kumppani

SATO haluaa mahdollistaa hyvän asumisen mahdollisimman monelle kaupunkilaiselle. Tarjoamme monipuolisen valikoiman asuntoja: pysyvään ja tilapäiseen tarpeeseen, kaupunkien keskustoissa ja lähiöissä, uusia ja vanhoja, pieniä ja isompia. Asukkaan elämäntilanteen muuttuessa valikoimastamme löytyy seuraava SATO-koti.

Asunnoissamme asuu noin 49 500 asukasta, joiden asumisesta huolehdimme päivittäin yhdessä kumppaniverkostomme kanssa. Asiakastarpeiden ymmärtämiseksi tutkimme trendejä ja selvitämme asiakkaidemme arvostuksia kehittääksemme palveluitamme ja laajentaaksemme palvelutarjontaa niitä vastaaviksi.

Luotettava vuokranantaja

Kotien suuri merkitys ihmisten elämänlaadulle ja yhteiskunnalle edellyttää vastuullista ja luotettavaa toimintaa. Viestimme avoimesti toimintaperiaatteistamme. Olemme pitkäjänteisesti toimiva vuokranantaja, joka panostaa asumisen kehittämiseen. Liiketapaohjeemme (Code of Conduct) määrittelee yhtiön ja henkilöstön toimintatavat. Vuokrasuhteessa noudatamme Hyvä vuokratapa -käytäntöjä ja kunnioitamme asiakkaidemme yksityiselämän suojaa.

Käytössämme on yksityisyyden suojan piiriin kuuluvaa henkilö- ja maksukäyttäytymiseen liittyvää tietoa asiakassuhteen hoitamista varten ja siksi niiden käsittelyssä noudatetaan erityistä tarkkuutta. Käsittelemme asiakkaiden henkilötietoja ennalta ilmoitetun käyttötarkoituksen mukaisesti nimettyjen henkilöiden toimesta. Tietosuojakäytännöstä on sisäinen ohje. SATOlle ei tehty kertomusvuonna valituksia asiakastietojen käsittelyyn liittyen eikä asiakastietojen väärinkäyttöä ole ilmennyt.

Yhteistyötä asiakkaiden kanssa

Asiakkaiden sitoutumisen lisäämiseksi edistämme SATOn ja asukkaiden välistä vuorovaikutusta ja vaikutusmahdollisuuksia järjestelmällisesti. Viestimme avoimesti ja puhumme rohkeasti myös vaikeista asioista asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Yleisten vuorovaikutuskanaviemme lisäksi järjestämme asukastapaamisia kohdekohtaisesti, alueellisesti ja valtakunnallisesti. Aktiivisista asukkaista palkitaan vuosittain yksi Vuoden asiakas -kunniamaininnalla. Vuonna 2016 palkinnon sai pitkäaikainen asukas Tampereelta.

Säännöllisesti useita kertoja vuodessa kokoontuvassa Asukasfoorumissa suunnittelimme yhdessä asukkaiden kanssa viestintäkäytäntöjä ja parannuksia palveluumme. Keräämme myös aktiivisesti palautetta asiakastyytyväisyyskyselyillä, joiden tuloksia hyödynnetään toiminnan parantamiseksi. Uudistimme asiakaspalautekäytäntöämme pystyäksemme aiempaa nopeammin tarttumaan asukkaidemme huolenaiheisiin.

Olemme tehneet asukkaidemme kanssa yhteistyötä myös mainonnassamme, jossa olemme nostaneet esiin asukkaidemme tarinoita. Kampanja on herättänyt paljon mielenkiintoa.

Tukea asumisen alkuun

Vuokra-asunto on suurissa elämänmuutoksissa usein ihmisen ensimmäinen pysäkki, esimerkiksi nuorten itsenäistymisvaiheessa ja paikkakunnalta toiseen tai muualta Suomeen muutettaessa. Tavoitteenamme on kehittää toimintamalleja, joilla voimme auttaa uudessa tilanteessa asukkaita kotiutumaan uuteen elinympäristöönsä ja kokemaan itsensä osaksi uutta yhteisöään.

Apua hankaliin tilanteisiin

Arjessa asukkaamme voivat kohdata tilanteita, joista yksin selviäminen on hankalaa. Auttaaksemme tilapäisissä vaikeuksissa olevia asukkaitamme olemme rekrytoineet näihin tilanteisiin keskittyvän asumisneuvojan.