SATOn tarinat/KOTONA

Lettuja ja juttuseuraa

Haluamme kuunnella asiakkaitamme entistä paremmin, palvella paremmin asukkaan arjessa ja auttaa kotiin liittyvissä asioissa. Oppiaksemme toinen toisiltamme aloitimme maaliskuussa 2016 SATOn, isännöinnin, huollon ja asukkaiden yhteiset talokohtaiset tapaamiset.

Talotreffeillä keskustellaan paljon naapuruudesta, yhteisöllisyydestä, kotien ja talojen kunnosta sekä vuokrista. Jutustelun lomassa kerromme asukkaille mm. omatoimiremontin mahdollisuudesta, käymme läpi talon pelastussuunnitelman ja roskien lajittelua. Paikalla on myös huoltomies, jonka asukas voi pyytää esimerkiksi ripustamaan jumpparenkaat kattoon tai korjaamaan vuotavan hanan.

Palaute kannustaa jatkamaan

Talotreffeille on kokoontunut useamman asunnon asukkaita, monesti toistakymmentä.

”Olipa kiva, kun kaikki yhteyshenkilöt olivat paikalla, tulimme kuulluksi ja kuuntelimme", kiitteli vantaalaisasukas treffien jälkeen sähköpostitse. Helsingin Tapulikaupungissa tapasimme 40-vuotiaassa talossa sen valmistumisesta lähtien asuneen pariskunnan ja halailuun taipuvaisen mummon. Oululaistalon naapuruksilla oli tarvetta remonttimiehelle kodin pientöiden avuksi ja lahtelaisen kerrostalon pihaan istutettiin yhteistuumin 100 kukkasipulia!

Palaute treffeistä on ollut poikkeuksetta positiivista. Uusia hedelmällisiä kohtaamisia on luvassa keväällä 2017, kun talotreffit jatkuvat.

Kannelmäessä tuuraava huoltomies Osku oli paistanut lettuja treffien kunniaksi.

Jaa sivu