Tarjoamme asiakkaalle kodin ja yhteiskunnalle vuokra-asumista

Ihmiset tarvitsevat kodin ja kasvava yhteiskunta vuokra-asuntoja. SATO tekee monipuolisesti yhteistyötä viranomaisten ja asiakkaidensa palveluketjuun osallistuvien kumppaneiden kanssa. Hallitsemalla palveluketjun hyvin, luomme laadukkaita koteja ja aitoa arvoa asiakkaalle.

Tavoitteenamme on vastata sekä asiakkaiden että yhteiskunnan asumiseen liittyviin tarpeisiin ja pitää hyvää huolta asiakkaista ja heidän kodeistaan.

Palveluketju

Luomme perustan asuntorakentamiselle

Ihmiset haluavat asua juuri omiin tarpeisiinsa sopivissa kodeissa ja siksi haluamme tarjota heille laadukkaita ja monipuolisia vuokra-asuntoja. Harkitun maanhankinnan ja kauas katsovan kaavakehityksen avulla luomme perustan kysyntää vastaavien asuntojen rakentamiselle.

Tavoitteenamme on vastata kaupunkien kasvavaan vuokra-asuntotarpeeseen.

Kaupungit vastaavat kaavoituksesta ja SATO osallistuu kaavakehittämiseen asiantuntijana ja käyttää tarvittaessa konsultteja erikoisasiantuntijoina.

Kehitämme asuntotarjontaamme

Hankimme ja rakennutamme uusia vuokra-asuntoja, korjaamme omistamiamme koteja asiakkaidemme tarvetta vastaaviksi ja parannamme niiden energiatehokkuutta.

Uudet vuokra-asunnot kasvualueilla lisäävät työvoiman liikkumista ja edistävät kaupungistumista. Asunnot suunnittelemme arkkitehtien ja erikoissuunnittelijoiden kanssa, rakennustyön tilaamme urakoitsijoilta ja valvonnan konsulteilta. SATO ohjaa itse suunnittelua ja tarkastaa tai tarkastuttaa valmistuvat asunnot varmistaakseen niiden laadun.

Valmiita asuntoja ostamme muilta kiinteistönomistajilta.

"Parasta nykyisessä kodissani ovat aivan uudet pinnat,
ihanat maisemat sekä hyvät kulkuyhteydet."
–Asiakkaamme Pulssi-asukaspaneelissa

Autamme asiakasta löytämään kodin

Haluamme ymmärtää asiakkaitamme ja löytää heille juuri oikeanlaisen kodin. Asiakkaamme palvelu alkaa markkinoinnista ja LöydäKoti-verkkopalvelustamme. Vuokrauksemme asiakaspalvelijat varmistavat, että asiakas löytää oikean kodin ja pääsee muuttamaan sujuvasti. Tavoitteenamme on tyytyväinen asiakas ja nopea palvelu.

Hoidamme asuntojen vuokrauksen ja markkinoinnin pääosin itse. Jos SATOlla ei ole alueella omaa organisaatiota, vuokrauspalvelun hoitaa yhteistyökumppani.

Pidämme asiakkaistamme huolta

Meille on tärkeää, että kodeissamme viihdytään. Asukkaan hyvinvoinnista huolehtivat hänen kotitalonsa palvelupäällikkö sekä asiakaspalvelumme yhdessä kumppaneidemme, kuten huoltoyhtiöiden ja muiden palveluntarjoajien kanssa.

Huolehdimme kotien ja talojen kunnosta

Viihtyisä ja hyvin hoidettu talo pihoineen vaikuttavat positiivisesti asukkaan arkeen ja tyytyväisyyteen. Kiinteistönhoitopalveluilla varmistamme, että asunto pysyy kunnossa ja sen arvo säilyy.

SATO vastaa asuntojen ylläpidon johtamisesta ja suurempien korjaustöiden tilaamisesta. Huoltopalvelut ja kiinteistösiivouksen ostamme huoltoyhtiöiltä, ylläpidon laatua valvomme itse. Seuraamme asuntokantamme energian- ja vedenkulutusta ja toteutamme energiatehokkuutta parantavat toimenpiteet yhteistyössä palveluntuottajiemme kanssa.

tarinat & teot

Millaisessa kaupungis­sa sinä haluat asua?

SATOn asiakkaat kertovat millainen heidän unelmien kaupunki on.

katso video

Tarinat & teot

StudioKoti

Iloista eloa yhteisöllisessä asumiskokeilussa

StudioKodin täpötäydestä yhteisötilasta kuuluu kevyt puheensorina. Talon yhteisömanageri Olli Järvenkylä valmistelee esitystään ja alkaa sitten käydä läpi illan agendaa.

Tarinat & teot

Palvelupäällikkö

Palvelupäällikkö Piia tuntee asukkaiden arjen huolet: ”Ratkon ongelmia, jotta kotitalo tuntuu kodilta”

Palvelupäällikkö Piia Matilaisen maanantaiaamu on alkanut kiireisesti. Ennen kymmentä hän on jo ennättänyt käydä katsastamassa tulipalon jäljiltä remontoitua SATOkotia...