Tarjoamme enemmän kuin seinät

Haluamme olla asiakkaamme pitkäaikainen kumppani ja tarjota hänelle muutakin kuin seinät. Asiakkaan arjen helpottaminen ja hyvinvoinnin tukeminen ovat lähtökohtanamme asiakassuhteen syventämisessä.

Kysymme asiakkailtamme palautetta toiminnastamme kumppanuutemme eri vaiheissa ja kehitämme vastausten avulla palveluitamme ja toimintatapojamme. Työ on jatkuvaa ja palkitsevaa.

"Autan mielelläni muita asukkaita pikkujutuissa ja on kiva tietää, että voi pyytää leivinpaperia lainaan jos yllättäen tulee tarve. Yhteisöllisyys on tärkeä asia ja parantaa alueen viihtyisyyttä ja kasvattaa turvallisuuden tunnetta."
–Asiakkaamme Pulssi-asukaspaneelissa

Asiakaseduista iloa ja säästöä

SATOn asukkaat saavat monia rahanarvoisia asiakasetuja. Vuonna 2017 tarjosimme asukkaille yhdessä yhteistyökumppaniemme kanssa etuhintaan mm. vakuutuksia, muuttoapua, musiikkitunteja, sähköä ja terveyspalveluita. Lisäksi lähes kaikkien SATOkotien vuokraan sisältyy vikkelä laajakaistayhteys. Tavoitteenamme on edelleen kasvattaa houkuttelevien asiakasetujen valikoimaa.

Keskustelemme, kerromme ja kuuntelemme

Kuunnellaksemme asiakasta entistä herkemmällä korvalla avasimme keväällä 2017 SATO Pulssin, mobiilisti toimivan asukaspaneelin. Pulssin avulla asukkaamme voivat vaikuttaa asumisratkaisuihin ja niihin liittyvien palveluiden kehittämiseen. Panelistit vastaavat innokkaasti kyselyihin ja olemme selvittäneet mielipiteitä mm. jätehuollosta, designista ja yhteisöllisyydestä.

Viestimme asukkaille kertomusvuoden aikana kuudella postiluukkuun jaetulla sekä kymmenellä sähköisellä Kotona-uutiskirjeellä ajankohtaisia asioita sekä kotiin ja asumiseen liittyvää sisältöä.

Kannustamme asiakkaita juttelemaan kanssamme sosiaalisen median kanavissa ja sato.fi:n palveluchatissa. Kertomusvuonna sato.fi-sivustoa uudistettiin ja kävijämäärä kasvoi 3,9 miljoonaan.

Isoja ja pieniä elämyksiä

Yhteiset kokemukset vahvistavat kumppanuutta. Järjestimme viime vuonna lukuisia isoja ja pienempiä asiakastapahtumia aina palvelupäälliköiden talotreffeistä huippukokki Jyrki Sukulan #SATOjamakuja-soppakiertueeseen.

Vuoden isoin asiakastapahtuma, Helsingissä, Turussa ja Tampereella järjestetty Sirkus Finlandian näytös, kokosi lähes 1 200 asukastamme nauttimaan taianomaisesta tunnelmasta ja yhdessäolosta.

Syksyllä kutsuimme asiakkaitamme kutsuvierasiltoihin Tuntematon sotilas -elokuvaan. Kaikki tapahtumat täyttyivät nopeasti ja elokuvasta nautti yli 1 000 SATOn asukasta.

Pitkäaikaisia asukkaita ja asukasaktiiveja ilahdutimme SATO-talossa järjestetyllä ystävänpäivätilaisuudella sekä kukkasilla.

Käyntien määrä SATOn sivuilla

Tulevisuuden kaupunki SATOn asiakkaiden silmin

SATOn asiakkaat tapasivat toimitusjohtaja Saku Sipolan kanssa keskustelemaan tulevaisuuden kaupungeista.

katso video

Palvelupäällikkö

Palvelupäällikkö Piia tuntee asukkaiden arjen huolet: ”Ratkon ongelmia, jotta kotitalo tuntuu kodilta”

Palvelupäällikkö Piia Matilaisen maanantaiaamu on alkanut kiireisesti. Ennen kymmentä hän on jo ennättänyt käydä katsastamassa tulipalon jäljiltä remontoitua SATOkotia...

Digitalisaatio

Älykkäitä palveluita asukkaille

SATOn talossa Helsingin Sörnäisissä asuva Katri Korhonen näkee digitaaliset asumisen palvelut luonnollisena osana arkea.

StudioKoti

Iloista eloa yhteisöllisessä asumiskokeilussa

StudioKodin täpötäydestä yhteisötilasta kuuluu kevyt puheensorina. Talon yhteisömanageri Olli Järvenkylä valmistelee esitystään ja alkaa sitten käydä läpi illan agendaa.